Selectia resurselor umane

selectia resurselor umane  

Selectia resurselor umane este abordata din mai multe puncte de vedere:

  • Abordare din perspectiva economica (cresterea calitatii fortei de munca, reducerea accidentelor de munca)
  • Abordare din perspectiva psihologica (abilitati si aptitudini personale, motivatie)
  • Abordare din perspectiva sociologica (repartizarea corecta pe locurile de munca, relatiile dintre colegi, integrare)
  • Abordare din perspectiva medicala (contraindicatiile pentru candidate de a ocupa anumite posturi)

Adaptarea la munca

adaptarea la munca  

Odata ales candidatul ideal, acesta se adapteaza la mediul de munca. ADAPTAREA LA MUNCA A PERSONALULUI trece prin urmatoarele etape:

  • Adaptarea psihofiziologica (se acomodeaza cu noul loc de munca si conditiilor desfasurarii activitatii)
  • Adaptarea psihologica (se acomodeaza cu noul colectiv)
  • Adaptarea profesionala (se adapteaza cu functiile, obligatiile si responsabilitatile noului loc de munca)

Managementul resurselor umane

managementul resurselor umane  

In activitatea desfasurata la locul de munca, angajatii sunt influentati in permanenta de diferiti factori:

  • Caracteristicile constitutionale (aptitudinile cognitive, perceptive, structura de personalitate)
  • Antrenamentul/educatia si experienta fiecarui membru al echipei
  • Competentele bazale si cele dobandite
  • Factori umani (oboseala, emotii, stress, dispozitie de moment)
  • Dimanica grupului (cooperare, competitie si conflict, atenuarea si aplanarea conflictelor, gandirea de grup, performanta de grup)

Managementul stresului

Stresul poate lua diverse forme, cu efecte diferite asupra individului, atat de natura psihica cat si somatica. Fiecare individ resimte intr-un mod personal factorii stresori, in functie de perceptia acestuia fata de evenimete, dimensiunea lor si capacitatea personala de a face fata stresului.

managementul stresului  

Sursele stresului pot fi minore (echipamente care nu functioneaza corect, telefonul care suna in permanenta, intreruperi in sarcinile de lucru) sau majore (volumul excesiv de munca, sau dimpotriva, volumul prea mic de munca, teama de a nu-si pierde locul de munca, executarea unor activitati nedorite, teama de a nu se intelege cu superiorii sau colegii, comunicare deficitara, teama de a nu se ridica la standardele cerute, neintelegerea indatoririlor). Astfel, managementul stresului implica identificarea factorilor stresori, gestionarea acestora, cresterea rezistentei la stress si echilibrarea vietii.

Evaluare psihologica aptitudinala

evaluare psihologica aptitudinala  

In procesul de EVALUARE PSIHOLOGICA APTITUDINALA se pune accent pe cunoasterea individului in contextul muncii, compatibilitatea acestuia cu postul pe care il ocupa sau pe care urmeaza sa il ocupe si nu in ultimul rand, consilierea acestuia in traseul profesional.

Training-uri si teambuilding

Tinand cont de toate aceste aspecte, care influenteaza performantele si motivatia angajatilor, sunt recomandate TRAINING-uri si/sau TEAMBUILDING-uri, in functie de nevoile organizatiei.

Printre aceastea se numara:

  • Ateliere motivationale (determinarea capacitatilor motivationale si automotivante a participantilor)
  • Dezvoltare personala (cursul isi propune sa prezinte cele mai moderne metode de a relansa personalitatea umana in asa fel incat dezvoltarea emotionala si informationala sa devina un proces continuu , ireversibil , sa activeze gandirea laterala, creativitatea si inovarea permanenta a propriei personalitai precum si a mediului de actiune)
  • Comunicare (verbala, nonverbala, sociala, vorbitul in public etc.) (dobandirea si redescoperirea capacitatilor individuale de a comunica in cele mai dificile situatii posibile)
  • Emotiile (cum le guvernam constructiv)
  • Branding personal (creearea si dezvoltarea conceptului de imagine de sine la nivel individual; formarea perceptiei sociale asupra subiectului implicat in procesul de branding personal)
  • Marketing diferentiat pe domenii de activitate (prezentarea si testarea strategiilor, tacticilor si tehnicilor specifice marketing-ului diferentiat pe domenii de activitate)
  • PR de performanta (cursul propune prezentarea si experimentarea celor mai inovatoare teorii si tehnici referitoare la relationarea publica)
  • NLP – perfectiunea comunicarii
  • Negociere si diplomatie (instruirea teoretica si practica a cursantilor in practicile negocierilor in domenii de activitate diverse. Initierea in strategiile diplomatice privind negocierile interculturale)
  • Tehnici de conducere (crearea si dezvoltarea propriului plan de conducere)
  • Managementul stresului
  • Managementul conflictelor

Medicina muncii si protectia muncii

Servicii de MEDICINA MUNCII si PROTECTIA MUNCII. Conform: Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 646 din 26/07/2006, Legea nr. 346 din 2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale cu modificările ulterioare, republicată în M.Of. nr. 772 din 12.11.2009 si H.G nr. 1425 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătătii în muncă nr. 319/2006, publicată în M.Of. nr. 882 din 30 octombrie 2006 cu modificările şi completările din HG 955/2010:

  • Examen medical la angajare
  • Controale medicale periodice
  • Mentinere la zi a documentatiei medicale a fiecarui salariat (fisa medicala, fisa de aptitudini, concluziile si recomandarile medicului de medicina muncii)
  • Examen psihologic

SERVICII DE SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA si PSI:

  • Instruire generală de securitatea şi sanatate în munca
  • Semnalizarea zonelor care prezintă riscuri de securitate şi/sau sănătate la locul de muncă
  • Stabilirea echipamentului de protecţie necesar
  • Identificarea pericolelor
  • Identificarea angajaţilor care sunt expuşi riscurilor profesionale
  • Evaluarea riscurilor
  • Elaborarea planului de prevenire şi protectie
  • PSI-Prevenirea si stingerea incendiilor

© 2014 Traininguri si Consultanta